تیلکی حکایتی

بیر خوش گؤنده، بیاباندا ------ بیر تیلکی باغورساق بولدی

مأیوسودی  او مکاندا ------ حالا گلدی، دماغ بولدی

بی جان دیزی، جانا گلدی ------ گیلمک دوداغونا گلدی

ناشکرلیک ایشینی گوردی ------ باغورساق الینده، دِدی

خدا که گؤریردی بیزی ------ نچون وردی بله روزی

دِدی، نچون اوازاق دیل ------ آروغدور، نچون چاق دیل

اوزون اولسایدی خوبودی ------ باقی قالسایدی، خوبودی

باغورساقی آلموشدی اله ------ اؤز شانسوندان ادیردی گله

بوردایدی که قارقا کاکا ------ ووردی قاپدی، چیخدی یالا

تیلکی قالدی هوس و پَکَر ------ پشیمانلوگ آهودان ضرر

تیلکی رزقینی، قارقا یِدی ------ حسرتلی باخدی و دِدی

باغورساقوم اوزونودی ------ هم چاق و هم موزونودی

اما حیف که اَلدن گددی ------ اَل ایاقوم حالدان گددی

مجید شعری روایت دور ------ ناشکرلیگ دان حکایت دور




شاعر: مجید رستمی، تیره آهنگر، طایفه شش بلوکی

نظرات 7 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:49 ب.ظ

یادش بخیر.اوشاغدم دایم چخ تیلکی قصه سه بلمچه تعریف ادیرده.بو شعره اوخدم اونا یادونا دوشدوم...

مهرزادقشقایی دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.ghashghae.blogfa.com

سلام
وبلاگ جالبی دارید من شما رالینک کردم .اگه دوست داشتید من رالینک کنید.

ارمان نامداری قره قانی جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ق.ظ http://arman_namdari@yahoo.com

ممنونم از مطلبتون.نمیدونم تو کرمان ترک زبان زیاده ولی چرا اتحادتون مثه ما ضعیفه؟
برای اطلاع ترک زبانان دانشگاه های کرمان باید بگم در هفته گذشته دو شب با لباس محلی ترکی قشقایی در تالار بزرگ فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان مراسم اجرا کردیم .در اجرای مراسم که با موسیقی وطن ا ی هستی من بود ۳ قوم فارس و بلوچ و کرد هم بودند که لباس زرد رنگ زنان ایلمون زیبایی خاصی داشت....و در هفته گذشته تیم والیبال قشقایی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قهرمان مسابقات شد.

دانشجویان قشقایی زاهدان سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:22 ق.ظ

سلام بر تمامی دوستان خوبمون
خوشحال میشیم مارو لینک کنین
usbgh.blogfa.com

احسان قشقایی دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ http://Qashqaionline.mihanblog.com

خسته نباشی دوست عزیز،سایت زیبا و پر محتوایی داری ،اگر تمایل داری آدرس وبلاگ من را هم در وبلاگت قرار بده تا دیگران هم استفاده کنند.

دانشجویان ترک زبان دانشگاه یزد دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:33 ب.ظ http://ishilay.blogfa.com

اللریز اغریماسین.چوخلی فایدالاندیق.یاشایین

بهره بر چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ق.ظ http://koochlib.ir

بخشی از مصاحبه استاد با مجله کیهان فرهنگی در سال 1384 و خطاب کردن بانو میمنت کیانی به عنوان همرزم. از فولدر 07/11/89 در سایت کوچلایب دیدن فرمایید.
کیهان فرهنگی: متأسفانه رسانه‏های ما در تیپسازی و قهرمان‏سازی‏ها، برای الگودهی همیشه دنبال مطرح کردن آدم‏ها و چهره‏های غربی می‏روند و از برجستگان خودمان غفلت می‏کنند. استاد بهمن بیگی: آخر مگر فلورانس ناینتینگل کی بود و چه کرد که حالا الگوی بزرگ پرستاری دنیا و ماست؟ او در لندن شنید که انگلیسی‏ها در کریمه به کمک ترک‏ها با روس‏ها می‏جنگند و تلفات زیادی داده‏اند. او در لندن پرستار بود، راه افتاد از لندن تا به کمک سربازان انگلیسی برود. مادرش گفت: کجا می‏روی؟ گفت: می‏روم زخمی‏های جبهه را درمان کنم. در این شرایط نمی‏توانم در لندن بمانم. پدرش گفت: کجا؟ گفت: برادرهای من در جبهه مجروح‏اند، کسی را ندارند. فلورانس ناینتینگل می‏رود آنجا و خدمت می‏کند و حالا، ستاره درخشان پرستاری دنیا شده است. ما که از این‏گونه آدم‏ها کم نداریم. من چند نفر از فلورانس ناینتینگل‏های خودمان را نشانتان بدهم؟ یکی همین خواهرزن من. چه چیز او از فلورانس ناینتینگل کمتر است؟ خدایا خودت می‏دانی غروب 21آذر که معمولاً تعطیل بود، با شور و شعف از توی کوه، از سرما می‏گذشت تا درجایی بسیار دور، بیسوادان را باسواد کند. دیروز یکی از خبرنگاران به من گفت: می‏توانم همسرتان را «همسر و همرزم شما» بنویسم؟ گفتم: همسرم هست، پرستارم هست، از من مراقبت می‏کند، دارو به من می‏دهد، ولی همرزم، نه! خواهرش همرزم من بود. آن خواهرزنی که سال‏ها در سرما، در غروب روز تعطیل، در آن ارتفاع کار می‏کرد، او همرزم من است. آقا! این مملکت آدم دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد