قره قاج من

X

تبلیغات در بلاگ اسکای

این روزها سرم خیلی شلوغه انجام دادن کارهای پایان نامه، کار در شرکت، حضور در نمایشگاهها و جشنواره ها، مسافرتهای پی در پی کاری همه و همه دست به دست هم دادند تا وبلاگ به روز نشود از این بابت پوزش می طلبم  

توی این هفته مسافرتی به تهران داشتم با قطار باورم نمی شد تا زمانیکه سوار قطار شدم بالاخره قطار شیراز هم راه افتاد اما چند کیلومتر بیشتر نرفته بود که قطار خراب شد و معطلی 

 یاد جمله ای از استاد بهمن بیگی افتادم:کشوری که راهش چنین و ابش چنان باید گذاشت و رفت تصمیم خودم را گرفتم گفتم برگردم شیراز استارتی برای ادامه تحصیل در خارج می زنم  

قطار با 4 ساعت تاخیر به تهران رسید فقط دقایق اخر به کارام رسیدم (اونهم با دویدنم تو خیابونهای تهران)  

برگشتم به یکی از اقوامم تو المان زنگ زدم آب سردی رویم ریخت خلاصه مطلب :نیا فلانی تصمیمم دوباره عوض شد به سراغ کتاب اگر قرق قاج نبود رفتم با خودم فکر می کردم قره قاج من چیست که دل کندن از ان سخت است: خانواده، ایل و تبارم، دوستانم و....

نظرات 3 + ارسال نظر
افراسیاب پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:51 ب.ظ

ساغول قشقایی یورالمه قارداش

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:11 ب.ظ

کشوری که ابش چنان است وراهش چنان باید ایستاد ومردانه انراساخت.همانگونه که بهمن بیگی ماند و عشایر را ساخت.

الم قشقایی چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:34 ب.ظ http://elkamez.blogfa.com/

سلام واره قشقایی لارا
ظاهرا بوردا ده من بیر از اوشاغلارا درس ورسم تا دانشگاه تهران و شیراز تیکن تورکی یازالار
قارداشوم ، باجوم تورکی یاز (بو خوش دیل)
برادر و خواهرم تورکی بنویس (این زبان خوش)
اینن بله هر کیم تورکی یازماده ......
آها داها حساب گلده الییزه
باریکلا گپ قولاق آسان اوشاقلار
[گل] تبصره : بعضی از بچه های قشقایی که فقط نام قشقایی را یدک می کشند اشکال یوخخه
تبصره 2 : گروهی که در نوشتن شرمنده ما می شوند (یعنی نمیتونن تورکی بنویسن) ولی تو حرف زدن اوتیلار بلمزه (قورت می دهند ما را) تلاش کنن تورکی بنویسن حتی اگر اشتباه رسم الخطی داشته باشن و در مقابل معادل فارسی ان را بنویسید(ر.ج: http://qashqaiyan.blogfa.com/)
با تشکر خاک پای ایلم قشقایی
http://elkamez.blogfa.com/
انجمن دانشجویان قشقایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد