مصاحبه با فرود گرگین پور

لطفا زندگی نامه خودتان را به طور مختصر شرح دهید.

در تخته خنج به دنیا امدم موسیقی را در ابتدا با نی لبک از ساربانهای ایل که شبانه کشیک میدادند یاد گرفتم. در11 سالگی به شیراز امدم سپس به یادگیری ویلن پرداختم. بعد از یادگیری ویلن در بر نامه های موسیقی رادیو اران فعالیت کردم. در سال 1342 به تهران رفتم و با نورعلی خان برومند اشنا شدم و تحت تعلیماتشان قرار گرفتم و ادامه این ساز را نزد شادروان بدیعی و اقای بهاری و اقای تجویدی دنبال کردم. در سال 1354 وارد دانشکده موسیقی شده و این رشته را به پایان رساندم  و به جمع اوری موسیقی قشقایی پرداختم. در رشته ادبیات موفق به اخذ لیسانس و از دانشکده موسیقی تهران با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شدم. معمولا در تهران زندگی میکنم ولی در حال حاضر به خاطر کسالت عصبی  و برای استراحت به اباده امده ام.

 در زمینه موسیقی قشقایی چه فعالیتی داشتید و ایا فعالیت شما در زمینه اهنگهای ترکی بوده است؟

گرداورنده و بنیان گذار موسیقی قشقایی و اهنگهای محلی بودم و اهنگهایی در مورد مرضیه و پوران و ... در18 سالگی تهیه و تنظیم نمودم و از رادیواران پخش کردم.

 تحصیتات و شغل خود را شرح دهید؟

 لیسانس ادبیات و موسیقی و شغل دبیری در تهران و در سال 1372به خاطر کسالت خودم باز نشست شدم.

استاد گرگین پور با توجه به این که شما یکی از بزرگان عرصه موسیقی قشقایی هستید چه توصیه ای برای جوانان علا قه مند به موسیقی دارید؟

سعی کنند که با علاقه کار کنند و از مسئولین این عرصه که توجه بیشتری به جوانان  و بالاخص به موسیقی دانان قشقایی داشته باشند و فرهنگ اصیل خود را حفظ کنند.

زمینه گرایش شما به موسیقی چه بود و مشوق شما در این راه چه کسانی بودند؟

ساربان ها، چوپان ها، اشیق ها و چنگی ها به عشق خودم و تشویق پدرم پا در این عرصه نهادم .

 ایا از بستگان  شما کسی در زمینه موسیقی فعالیت دارد؟

برادرم فرهاد اکاردئون، مصطفی تار و سه تار و الله قلی و غلام علی در زمینه تنبک و نقاره فعالیت دارند.

با آرزوی موفقیت و سلامتی برای استاد

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم برومند دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام من اهنگای استادرو خیلی دوست دارم وقتی توی کنسرت دیدم کسالت دارن خیلی ناراحت شدم ولی بازم با عشق همیشگیشون واسه هم زبان هاشون نواختند ایشون از نظر من انسان بزرگی هستند کاش همه ما مثل استاد چشم دلمون روشن بود ارزوی سلامتی دارم واسشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد